Workshop Crowdfunding

12 oktober 2017
Van 19.30 tot 22.00 uur
Het Nutshuis, Riviervismarkt 5, Den Haag

Deze workshop is ook heel interessant voor niet-culturele organisaties en initiatieven!

Aanmelden >> 

Wat leer ik?

Het in kaart brengen van uw doelgroep is een belangrijk onderdeel in de voorbereiding van een crowdfundingcampagne. Tijdens deze workshop gaat u samen met voordekunst op zoek naar antwoorden op de vragen 'Wie is mijn publiek?’ en ‘Op welke manier kan ik ze bereiken?’.

Voordekunst biedt de eerste handvatten om uw doelgroep in kaart te brengen, zodat u dit overzicht verder zelf kunt uitbreiden en later ook kunt toepassen bij andere projecten. Vervolgens gaat u onder begeleiding aan de slag met het bedenken van concrete promotieacties en een planning.

Aan het eind van deze workshop heeft u een schema waarin staat wanneer u wie gaat bereiken, hoe u dat gaat doen en via welk medium. 
Met dit campagneplan bent u klaar om LIVE te gaan!

*Voordekunst is hét crowdfundingplatform voor creatieve projecten. Sinds 2010 werd via voordekunst.nl al meer dan 13,5 miljoen euro gedoneerd.

Voor wie?

Deze cursus is bestemd voor vrijwilligers en bestuursleden van stichtingen en verenigingen die in potentie met succes een aanvraag bij Fonds 1818 kunnen indienen. Fonds 1818 doneert alleen projecten die ten goede komen aan de bewoners in de regio Den Haag, Delft, Zoetermeer, Leiden en de Bollenstreek. Per organisatie laten wij één deelnemer toe. Ook voor niet-culturele projecten is deze cursus interessant.

Hoe werkt het?
U kunt zich  alleen via deze website inschrijven. Binnen twee weken hoort u per mail of u tot de cursus bent toegelaten. 
Deze cursus bieden wij gratis aan. Wanneer u onverhoopt verhinderd bent, kunt u een vervanger laten deelnemen aan de workshop. Tot uiterlijk 48 uur voor aanvang van de workshop kunt u zich kosteloos afmelden. Meldt u zich later of niet af, dan brengen wij  ongeacht de reden € 30,- in rekening voor de gemaakte kosten.


Quote deelneemster:

‘Voor een grote crowdfundingcampagne voor Architectuurcentrum Amsterdam wilde ik graag als communicatiemedewerker de juiste kennis opdoen om beslagen ten ijs te beginnen aan de campagne. En dat is meer dan gelukt! Niet alleen krijg je een duidelijk inzicht in het juiste stappenplan om een campagne op te zetten en uit te voeren, ook krijg je heel veel feitjes en weetjes die je nodig hebt om tot een succesvolle campagne te komen. Wat dacht je bijvoorbeeld van het feit dat alle informatie van je campagne, inclusief filmpje, binnen 2 minuten moet leiden tot donatie?!

 

U bent hier

Deel met: