Financieel Management - basis

  • 2 & 16 oktober 2017 >> inschrijving gesloten
    Van 19.30 tot 22.00 uur
    Locatie: het Nutshuis, Riviervismarkt 5, Den Haag


Voor wie?

Deze basiscursus bestaat uit twee avonden en is speciaal voor bestuurders en directieleden van vrijwilligersorganisaties, die naast de penningmeester medeverantwoordelijk zijn voor het financiële beheer van de organisatie. Daarnaast is het een voorwaarde dat het om vrijwilligersorganisaties gaat die zich met hun projecten richten op de regio waarin Fonds 1818 actief is.

Wat leer ik?
Binnen een vrijwilligersorganisatie, vaak een stichting of vereniging, gaat geld om, soms relatief veel geld. Maar hoe kunt u dat nou goed en efficiënt beheren? Begrijpt bijvoorbeeld iedere medeverantwoordelijke de financiële informatie vanuit de penningmeester? Worden de goede beslissingen genomen? 

Na de cursus hebben deelnemers inzicht in hun eigen taken en de eisen die aan financieel beheer van de vrijwilligersorganisatie worden gesteld, zoals begrotingen en jaarverslagen. De cursus is praktijkgericht en voor de cursisten is er alle gelegenheid om zelf ook onderwerpen aan de orde te stellen. De deelnemers ontvangen een speciaal voor deze cursus ontwikkelde reader.

Hoe werkt het?
U kunt zich alleen via deze website inschrijven. Binnen twee weken hoort u per mail of u tot de cursus bent toegelaten.
Wij bieden deze cursus gratis aan. Wanneer u onverhoopt verhinderd bent, kunt u een vervanger laten deelnemen aan de workshop. Tot uiterlijk 48 uur voor aanvang van de workshop kunt u zich kostenloos afmelden. Meldt u zich later of niet af, dan brengen wij u ongeacht de reden € 30,- in rekening voor de gemaakte kosten.
 

U bent hier

Deel met: